
5 Seo tips voor een hogere ranking in zoekmachines 2019
Tip 1. Doe grondig onderzoek naar de klanten die naar jouw website toekomen.
Google kijkt naar de content van de website en rankt de websites op volgorde van beste naar slechtste kwaliteit aan informatie.
Hoe kom je er achter welke content jouw klanten willen zien op de website?
De makkelijkste manier om hier achter te komen is uiteraard het gewoon te vragen aan jou klant. Dit kan op veel verschillende manieren online en offline.
Online: Neem als online voorbeeld je kan een persoonlijke mail versturen richting de klant met hierin 2 of 3 vragen die niet te uitgebreid zijn. Op deze manier krijgt de klant voelt de klant zich gewaardeerd omdat het persoonlijk is. Verstuur geen algemene brief richting jou klant aangezien die niet beantwoord zullen worden.
Offline: Vraag het aan de klant zelf door de telefoon. Je kan misschien denken dat is toch irritant? Ja als je het door iemand laat doen die de persoon niet kent. Als jij zelf contact hebt met de klant en vraagt wat vind je van onze diensten? Heb je nog meer informatie dat je zou willen krijgen van ons? Dan krijg je een eerlijk antwoord van de klant want het zit op dat moment in zijn of haar hoofd en dit is dus ook echt wat de klant graag wilt weten. Hierop kan jij dan inspelen en zo zorg jij ervoor dat jouw content geüpdatet kan worden naar wat de klant graag wilt.
Probeer het is uit je kan er versteld van staan wat er kan gebeuren.
Tip 2. Google <3 google.
Klinkt best logisch toch? Google <3 google. Dan is de vraag waarom de meeste bedrijven nog geen google reviews hebben en wel tevreden klanten? Vraag aan jouw klanten of ze een kort stukje op google reviews voor jou willen schrijven. Dit kan in het vervolg helpen om andere klanten over te halen naar jouw website te komen. Het werkt het zelfde bij een vakantie als iemand een goede tijd in dat bepaalde hotel heeft gehad en een review achterlaat. De volgende klant zoekt dat hotel op en ziet dat de reviews goed zijn. Dit werkt bij klanten positief en zij zullen dus sneller richting jouw bedrijf komen dan naar een bedrijf dat geen google reviews heeft.
Het versturen van deze e-mails moet ook niet op een automatische manier gebeuren maar op een persoonlijke manier. Dit zorgt voor een veel hogere response rate. Ja het kost wat tijd maar als je er nou is 5 per dag uitstuurt kost je wellicht een half uurtje max. Maar als er een maal een aantal reviews staan geeft dit niet alleen een goed beeld van jouw bedrijf. Maar uiteraard krijg je er zelf ook een boost van omdat al die reacties jou nog meer motiveren om de goede lijn door te zetten.
Maar wat nou als er een negatieve reactie wordt geplaatst? Heel simpel reageer op die reactie en maak het goed. Is het iets waar je iets aan kan doen? Pas het aan en vraag de klant of het probleem is opgelost. Dit zorgt er dan ook weer voor dat de klant zich gehoord voelt en uiteraard dat jij om je klanten geeft! Wat heel erg belangrijk is.
Tip 3. Neem een kijkje in de website keuken van jouw concurrent.
Gelukkig is het online vrij om te kijken waar je wilt voor informatie en ideeën. Maak hier dus ook grondig gebruik van kennis is macht zoals ze zeggen. MAAR dit is alleen maar het opdoen van ideeën en dus niet het kopiëren en plakken van de content van jouw concurrent. Dit zou er voor zorgen dat de content op jouw website het zelfde is als die van de concurrent en dan gaat er bij google een alarm af zodra de content wordt gescand en wordt er gekeken naar welke content langer online staat en dat is die van jouw concurrent en dit zorgt er dan voor dat die pagina niet gerankt wordt. Wat je wel kan doen is de content zelf schrijven en uitbreiden. Als jouw concurrent 2000 woorden over een onderwerp heeft geschreven. Dan maak jij een post van 4000 woorden. Uiteraard is het wel noodzakelijk dat alle informatie die jij schrijft handig is voor jouw klant. Als jouw klanten direct weer wegklikken van jouw website dan is dit ook een teken voor google dat de content niet voldoet aan de klant zijn wensen is hier uiteraard het gevolg dat google de pagina niet hoog rankt.
Tip 4. Zorg voor goede titels.
Het eerste wat jouw klant zal lezen zodra deze op google zoekt is de titel van de pagina. Is de pagina titel niet pakkend dan klikt de klant hoogst waarschijnlijk niet door.
Hoe schrijf je een pakkende titel?
Maak gebruik van woorden als: Snel, Makkelijk, Effectief, Top, Beste etc.
Deze woorden halen klanten sneller over om door te klikken richting jouw website. Ook lijsten met bijvoorbeeld De 5 beste SEO tactieken werken op een positieve manier. Een klant wilt graag weten wat hij te lezen krijgt op de webpagina en dit moet duidelijk zijn. Een onduidelijke titel zal er dus snel voor zorgen dat de klant niet door klikt en dus ook de content niet te zien krijgt. Het maakt op dit moment dan dus niet uit of de content goed is of niet de klant komt er niet eens als de titel niet op een juiste manier is geschreven.
Tip 5. Gebruik maken van de gerelateerde zoekopdrachten in jouw teksten.
Wist je dat google je een voorzet geeft met wat klanten ook opzoeken op het internet?
Hieronder een voorbeeld:

Hierboven zie je als voorbeeld als iemand bijvoorbeeld hypotheek opzoekt zijn dit de uitkomsten die gerelateerd zijn aan het woord hypotheek.
Dit zijn 5 van de manieren om je SEO score te verbeteren en dus meer klanten naar je website toe te halen.
Contact
Benieuwd hoe RBG Webstart jou kan helpen?
Of heb je vragen over een dienst neem contact op met RBG Webstart